Veilig naar Plopsa Coo: vragen en antwoorden

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Om bezoekers op een veilige manier te laten genieten van het park, werden een aantal regels opgesteld. Zo vragen we om steeds 1,5 meter afstand te bewaren ten opzichte van andere bezoekers en medewerkers en regelmatig je handen te wassen en ontsmetten. Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar bij de volgende attracties:

  • De Vlindervlucht
  • Halvar The Ride
  • Vicky The Ride

Lees hier meer over alle genomen maatregelen.

Vinden de shows, evenementen en meet&greets plaats?
Tijdens de zomerperiode met coronamaatregelen kunnen shows, evenementen en meet&greets helaas niet plaatsvinden.

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsa Coo reserveren?
Er zijn 3 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. We accepteren voorlopig reservaties tot en met 31 augustus 2020. Enkel kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

  • Ik heb nog geen ticket
    Koop je ticket hier aan en kies een datum naar keuze.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is in de periode waarin het park gesloten was door de coronamaatregelen
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets' en vervolgens op 'Dagkaarten'. Bestaande tickets kunnen enkel ingewisseld worden voor dagtickets (niet voor avondtickets).
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een abonnement
    Reserveer hier je bezoek volgens onderstaand stappenplan. Heb je nog maar pas je abonnement gekocht? Dan kan je je bezoek reserveren vanaf 24 uur na de aankoop.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb een abonnement' en vervolgens op 'Plopsa-FunCard/Plopsa-GoldCard'.
    Stap 2: Kies of je tickets voor de dagshift of avondshift wil reserveren.
    Stap 3: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 4: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de abonnementen die je hebt. Zijn er geen tickets meer beschikbaar voor je gewenste dag? Kijk dan later nog eens; nog niet alle capaciteit is nu reeds vrijgegeven.
    Stap 5: Vul je gegevens en de nummers van je abonnementen in. Voeg eventueel een parkeerticket toe (niet nodig indien je over een parkeerabonnement of Plopsa-GoldCard beschikt).
    Stap 6: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.

Ik heb een geldig ticket met vervaldatum in de periode maart-april-mei-juni.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die normaal vervielen in de periode maart-april-mei-juni kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsa Coo tot en met 31 december 2020. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier.

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 15 maart en 1 juli 2020, kan ik deze nog gebruiken?
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2020.Staat er een promocode of 4-cijferige code op je kortingsbon? Dan kan je hiermee online reserveren via 'Ik heb nog geen tickets'. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Ik heb een promocode die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog een tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Kan ik nog een combiticket 'Plopsa Coo + Wildpark Coo' kopen?
Combitickets voor Plopsa Coo en Wildpark Coo zijn momenteel enkel aan de kassa's van Plopsa Coo verkrijgbaar. Op vertoon van het kasticket van deze aankoop aan de toegangscontrole van Plopsa Coo, krijg je op de dag van aankoop gegarandeerde toegang tot Plopsa Coo, ook zonder reservatie. Bekijk ook de website van Wildpark Coo voor meer informatie en eventuele maatregelen.

Wat met mijn abonnement voor Plopsa Coo?
Je abonnement voor Plopsa Coo wordt automatisch verlengd met het aantal dagen waarop het park gesloten was en waarop je abonnement geldig was. Deze dagen gaan in op 1 juli 2020. Je kan de nieuwe einddatum van je abonnement raadplegen in je profiel via plopsafuncard.be.

Met je geldige abonnement kan je enkel na een online reservatie Plopsa Coo bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Vanaf wanneer starten de betalingen voor mijn Plopsa-FunCard via domiciliëring opnieuw?
Tijdens de sluitingsperiode werden alle betalingen opgeschort. Om deze reden heb je geen recht op extra dagen ter compensatie. De betalingen worden automatisch hervat vanaf 1 juli 2020. Je abonnement is vanaf die dag opnieuw geldig, maar je kan je bezoek nu al online reserveren.

Ik heb een e-voucher voor een abonnement (aangekocht via de website van het park). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
Ook dan kan je je bezoek reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je abonnement in (dit kan je terugvinden op de e-voucher). Heb je nog maar pas je abonnement gekocht? Dan kan je je bezoek reserveren vanaf 24 uur na de aankoop.

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen of Groupon). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een Lerarenkaart en zou hiermee graag een voordelige Plopsa-FunCard aankopen. Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Op vertoon van je geldige Lerarenkaart aan de kassa kan je daar een voordelige Plopsa-FunCard aankopen. Op vertoon van het kasticket daarvan aan de toegangscontrole krijg je die dag toegang tot het park. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor. Dit geldt ook voor inwonende gezinsleden van leerkrachten, die genieten van het voordeeltarief van €79,99 in plaats van €99,99 bij de aankoop van een Plopsa-FunCard aan de kassa.

Ik heb een abonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Vanaf 7 juli 2020 zal je je gemaakte reservatie kunnen verplaatsen naar een andere datum. Omdat we als gevolg van COVID-19 verplicht zijn te werken met een volledig nieuw online reservatiesysteem in het kader van crowd control, zijn we helaas genoodzaakt om een administratieve kost van €3,50 per ticket aan te rekenen bij het verplaatsen van een reservatie. Het wijzigen van een reservatie betekent immers ook extra inzet en tijd voor de gespecialiseerde partner waarmee we samenwerken. Hiervoor dienen ook wij een kost te betalen aan deze leverancier. Gratis annuleren is in uitzonderlijke gevallen (bijvoorbeeld ziekte) mogelijk.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik tijdens de zomerperiode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-abonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement.

Let op: bij al deze parken moet je vooraf reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar we aanvaarden momenteel niet alle eerder gecommuniceerde partnerparken. Heb je een abonnement van één van de volgende parken, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief:

  • Apenheul
  • BillyBird Park Drakenrijk
  • BillyBird Park Hemelrijk
  • Bobbejaanland
  • Bokrijk
  • Cosmodrome
  • Dierenpark Amersfoort
  • Diergaarde Blijdorp
  • Dynamikum
  • FORT FUN
  • Familiepark Drievliet
  • Familiepark Harry Malter
  • GONDWANA - Das Praehistorium
  • Het Speelgoedmuseum
  • Luisenpark
  • Monde Sauvage
  • Openluchtzwembad Het Run (BillyBird)
  • Pairi Daiza
  • Pakawi Park
  • Reptilium
  • Sea Life Blankenberge
  • Sea Life Speyer
  • Sensapolis
  • Technopolis
  • ZOO Antwerpen
  • Zoo Osnabrück
  • ZOO Planckendael
  • ZOO Serpentarium

Je kan je bezoek aan een Plopsa-park reserveren via de website van het park dat je wenst te bezoeken. Klik links onderaan op 'Reserveer hier je tickets' en selecteer 'Ik heb nog geen tickets'. Selecteer vervolgens de gewenste tickets ≥ 1m en vul daarna de promocode in die je ontvangen hebt van het park waarbij je een abonnement hebt. Breng ook zeker je geldige abonnement mee naar de ticketcontrole in het Plopsa-park.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland tijdens de sluitingsperiode. Kan ik deze annuleren?
Schoolreizen kunnen geannuleerd worden. Bij groepsbezoeken vragen we u een nieuwe datum te kiezen later in het jaar. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Ik heb een gratis ticket voor de openparkdagen en/of betalende tickets voor vergezellende personen gekocht voor de paasvakantie.
U kunt de gratis tickets en de tickets voor vergezellende personen gebruiken tijdens de volgende openparkdagen (herfstvakantie of kerstvakantie 2020).

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsa Coo? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren