Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsa Coo

Maatregelen in het park

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar:

  • In wachtrijen
  • In attracties
  • In alle binnenruimtes (waaronder restaurants)
  • Wanneer de minimale afstand van 1,5m in openlucht niet gerespecteerd kan worden

Het dragen van een mondmasker of gelaatsscherm geldt niet voor bezoekers die een officieel doktersattest kunnen voorleggen dat de vrijstelling om medische redenen verantwoordt. Dit attest kan opgevraagd worden in het park.

U hoeft geen negatieve PCR-test of vaccinatiebewijs mee te brengen om het park te bezoeken. Er worden ook geen tests afgenomen in het park.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsa Coo reserveren?
Er zijn 3 mogelijkheden. We raden aan om je tickets te reserveren voor de dag waarop je het park wenst te bezoeken. Door je tickets te reserveren ben je zeker van je plaats! Het blijft ook mogelijk om tickets aan de kassa van Plopsa Coo te kopen zolang de capaciteit niet bereikt is. Reserveren via e-mail of telefoon is niet mogelijk.

  • Ik heb nog geen ticket(s)
    Koop je ticket(s) hier en selecteer een datum naar keuze.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets' en vervolgens op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een jaarabonnement
    Vanaf 4 september moeten Plopsa-abonnees hun bezoek aan Plopsa Coo niet meer reserveren. Je kan als Plopsa-abonnee het park dus gewoon bezoeken met jouw abonnement en zonder reservatie. We voorzien altijd plaats voor abonnees!

Het lukt mij niet om een reservatie te maken
Je kan je ticket hier inwisselen voor een ticket met een reservatie. Selecteer het correcte tickettype dat overeenkomt met de tickets die je al hebt, kies de datum van je bezoek en vul de barcodenummers van je tickets in.

  • Worden de barcodenummers niet aanvaard?
    Controleer dan of je het correcte tickettype geselecteerd hebt en het barcodenummer correct overgenomen hebt.
  • Blokkeert de website bij het toevoegen van een parkeerticket of tijdens het betalen? Of krijg je de melding te zien dat je barcodenummer reeds gebruikt werd?
    Probeer een 2-tal uur later opnieuw om je bezoek te reserveren.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je reservatie te verplaatsen. Het verplaatsen van je reservatie is tijdelijk gratis.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een geldig ticket dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die vervielen tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021 kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsa Coo tot en met 31 december 2021. Je kan je bezoek op voorhand online reserveren. Dat doe je hier.

Wat met mijn jaarabonnement voor Plopsa Coo?
Jaarabonnementen die geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsa Coo werden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je jaarabonnement vielen. Deze dagen zijn ingegaan op 8 mei 2021. Je kan de nieuwe vervaldatum van je jaarabonnement terugvinden in je profielHulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om de geldigheidsdatum van je jaarabonnement terug te vinden.

Heb je een jaarabonnement via domiciliëring? Dan werd je jaarabonnement van 23 oktober 2020 tot en met 7 mei 2021 opgeschort en hoefde je in die periode niet te betalen. Je jaarabonnement is sinds 8 mei 2021 opnieuw geldig en zal opnieuw maandelijks een betaalverzoek ontvangen.

Vanaf 4 september moeten Plopsa-abonnees hun bezoek aan Plopsa Coo niet meer reserveren. Je kan als Plopsa-abonnee het park dus gewoon bezoeken met jouw abonnement en zonder reservatie. We voorzien altijd plaats voor abonnees!

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Groupon of Veepee). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een Lerarenkaart en zou hiermee graag een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of verlengen. Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Op vertoon van je geldige Lerarenkaart aan de kassa kan je daar een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of je bestaande abonnement verlengen. Op vertoon van het kasticket daarvan aan de toegangscontrole krijg je die dag toegang tot het park. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor. Meer informatie over de voordelen voor leerkrachten en hun inwonende gezinsleden, vind je hier.

Kan ik tijdens de periode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-jaarabonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar (nog) niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement. Je zal ook dat bezoek vooraf moeten reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar (nog) niet met alle abonnementen van de eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Heb je een abonnement van één van de parken op deze pagina waarbij niet 'Tijdelijk niet geldig' staat, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief. Dat kan via 'Ik heb nog geen tickets' doormiddel van een kortingscode die je kan terugvinden op de website van het park waarvoor je een abonnement hebt. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

Kortingen

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 13 maart 2020 en 7 mei 2021.
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2021. Staat er een promocode of 4-cijferige code op je kortingsbon? Dan kan je hiermee online reserveren via 'Ik heb nog geen tickets'. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Ik heb een kortingsbon/promocode of Bongo-bon die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog geen tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief. Met een Bongo-bon kan je aan de kassa terecht.

Ik heb een kortingsbon van Ciné Télé Revue voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Kruidvat voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Oasis voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Wissel de code op je verpakking in via oasis-plopsa.be. Vervolgens ontvang je een unieke code waarmee je je tickets kan reserveren via www.plopsa.be/oasis.

Ik heb voordelige tickets gekocht via de KBC-app. Moet ik mijn bezoek nog reserveren?
Tijdens het bestellen van de tickets in de KBC-app heb je reeds je bezoekdatum aangeduid. Je bezoek is daardoor gereserveerd voor die datum en je kan op die dag het park bezoeken met je tickets. Je hoeft je bezoek dus niet nog eens te reserveren via de website van het park.

Koop je tickets!

Wil je een avontuurlijke dag beleven in Plopsa Coo? Koop dan vooraf online je tickets!

Tickets kopen